Contact opnemen met de klantenservice van KLM? 

Heb je een vraag of een klacht? Neem dan contact op met de klantenservice van KLM. De klantenservice van KLM is gemakkelijk telefonisch te bereiken. Als je bijvoorbeeld een vraag hebt over je vlucht, over inchecktijden, over je bagage of een visum of paspoort, kun je bij de klantenservice van KLM je vraag kwijt. Zo heb ik laatst contact opgenomen met de klantenservice en zij hebben mij uitstekend kunnen helpen met mijn probleem. 

De klantenservice van KLM biedt uitstekende service 

Goed, laatst had ik dus naar de klantenservice van KLM moeten bellen. Ik had een vlucht geboekt naar Spanje. Deze vlucht had ik via de website van KLM geboekt. Ik zou van de zomer naar Spanje vliegen om daar een festival bij te wonen. Ik had er ontzettend veel zin in, daar ik nog niet eerder naar een festival in het buitenland ben geweest. Ik vond het dan ook erg handig dat ik gemakkelijk mijn ticket online via hun website kon boeken. Ik kwam er echter achteraf achter dat ik de verkeerde vlucht had geboekt. De vlucht die ik had geboekt, was namelijk een dag te laat. Ik had er geen rekening mee gehouden dat ik vanaf het vliegveld in Spanje ook nog moest reizen naar het festivalterrein en een overnachting moest regelen. Ik had dus graag de vlucht een dag eerder gehad, zodat ik niets van het festival zou missen. Om die reden had ik contact opgenomen met de klantenservice van KLM. De klantenservice kun je bellen voor verschillende soorten vragen of problemen: 

  • Informatie over vertrek- en aankomsttijden 
  • Vluchtschema’s 
  • Het boeken van een nieuwe vlucht 
  • Het wijzigen van een bestaande vlucht 
  • Hulp bij het gebruik van de website 
  • Informatie over Flying Blue 
  • Informatie over bagage 
  • Het maken van claims 

Ik kon dus via de klantenservice van KLM mijn bestaande boeking wijzigen. Dat ging gelukkig ook erg gemakkelijk. Nadat ik de klantenservice telefonisch had benaderd, kreeg ik een keuzemenu te horen. Nu vind ik dit soort keuzemenu’s altijd erg vervelend om naar te luisteren omdat het erg lang duurt en ik goed op moet blijven letten om erachter te komen welke knop ik moet intoetsen om bij de juiste afdeling uit te komen. Gelukkig heb ik van tevoren via deklantenservice op kunnen zoeken welke knop bij welke afdeling in het keuzemenu hoort. Ik wist dus meteen welke knop ik moest intoetsen om bij de juiste afdeling uit te komen. Nadat ik de juiste knop had ingedrukt voor het wijzigen van mijn vlucht, kreeg ik vrijwel direct een erg vriendelijke dame aan de telefoon. Ik hoefde niet eens in een wachtrij te staan. Ik legde de klantenservicemedewerkster uit wat mijn probleem was en waarom ik mijn vlucht wilde wijzigen. Ik had haar mijn vluchtnummer doorgegeven en ze ging voor mij op zoek in het systeem. Gelukkig waren er voor de vlucht die dag ervoor nog een aantal stoelen vrij. Ze gaf aan dat ze mijn vlucht gemakkelijk voor mij om kon boeken. Dat was dus ook gauw geregeld en via de mail kreeg ik mijn nieuwe vluchtinformatie binnen. Nu kan ik dus volgende zomer op tijd naar het festival en hoef ik niets te missen. 

Bekijk van tevoren het keuzemenu 

Als jij nu ook een vraag, opmerking of klacht hebt voor de klantenservice van KLM, neem dan telefonisch contact op. Via deklantenservice.nl kun je alvast bekijken hoe hun keuzemenu in elkaar zit. Zo hoef je dus niet oneindig lang naar het keuzemenu te luisteren, maar kun je meteen de juiste knop intoetsen die bij jouw vraag hoort.